Save the date!

Nyheter som påverkar kommuners och myndigheters kontaktcenter duggar tätt. Framsteg i teknikutvecklingen har varit en het potatis de senaste månaderna. I dagarna domineras rubrikerna av det ekonomiska läget, som får effekter på flera sätt i ett kontaktcenter. Kort sagt: det är komplext att orientera sig i frågor som rör medborgarservice, när förutsättningar och behov hela tiden ändras.

Det här vill Millwater vara bra på. Vi ska vara en trygg aktör att diskutera medborgarservicens framtid med. Kunskapen vi samlar på oss kommer ifrån egna kundmöten, omvärldsbevakning – och ifrån en viktig enkät bland landets riktiga experter på medborgarservice. Nämligen ni som jobbar med kommunernas kontaktcenter och medborgarservice.  

I närtid kommer utskick att göras till kommuner, där vi berättar mer om den kommande rapporten om nuläget för medborgarservicen bland landets kommuner. ”Insikt Medborgarservice – Var står vi, vart är vi på väg och vart kan vi nå?” Det är nulägesanalysens nya namn. Innehållet byggs på kunskaper som finns runt om i landet. Ska rapporten komma till god nytta för verksamhetsutveckling, då behöver vi få så många svar som möjligt på vår enkät.

Enkäten kommer att skickas ut den 15 maj. Till hösten kommer vi att dela med oss av vår analys i ett kostnadsfritt seminarium, som hålls den 21 september. Fram mot årsskiftet, närmare bestämt den 15 november, väntar konferensen Insikt Medborgarservice, där vi kan gå på djupet i de mest aktuella frågorna och lära av varandra.

Mer information om detta finns snart i rätt kommunala mejlboxar För er som läser detta och känner att ni vill vara med på tåget, fast ni inget mejl fått - Skriv upp dig på för nyhetsbrevet här

En kort stunds enkätsvar leder till gemensamma insikter. Hoppas du vill vara med.

Föregående
Föregående

Insikt Medborgarservice 2023

Nästa
Nästa

Insikt medborgarservice 2022