Hur kan ett kontaktcenter stötta kommunens medborgarservice?
Medborgarna har hundratals skäl till att vilja komma i kontakt med dig, och nu använder de flera kontaktvägar för att göra det – samtal, chatt, mejl o s v. Oberoende av kontaktväg, förväntar de sig snabb och konsekvent hjälp för att få svar på sina frågor.
Detta webbinarium ger dig en bättre förståelse om hur ett kontaktcenter kan stötta medborgarservicen så att ni kan kommunicera med medborgarna på deras villkor.
Webbinariet vänder sig till dig som är IT-chef, telefoniansvarig, strategiansvarig, digitaliseringsansvarig eller liknande i svenska eller norska kommuner.
Datum: 4 april, 2019
Tid: 13:00-14:00
Ur innehållet:
Att tänka på vid beslut om och etablering av kommunalt kontaktcenter.
Vilka effekter ska kommunen förvänta sig?
Hur samordnas resurserna internt inom kommunen för att kontaktcenter ska kunna ge medborgarna den service de kräver?
Så får du med dig hela organisationen och sprider budskapet internt och till andra bolag inom kommunen.
Hur kommer den digitala medborgarservicen att utvecklas?