Tillbaka till alla evenemang

Event - Insikt Medborgarservice - Konferens

Event: Insikt Medborgarservice - Konferens

Den 15 november 2023 är det dags för konferensen Insikt Medborgarservice. Välkommen att djupdyka i några av alla de intressanta trender som vi sett i den nulägesanalys som vi genomförde under sommaren.

Vi ses i Stockholm för en kombinerad nätverks-, inspirations- och kunskapsdag där vi fördjupar oss i nulägesanalysens viktigaste slutsatser, för att stärka vår branschs förutsättningar framåt. Detta utöver att vi träffar varandra och stärker nätverket vi har i branschen.

Moderator är Kenneth Handberg, tidigare journalist, opinionsbildare och politiker, bland annat som kommunstyrelsens ordförande i Örebro. Numera är Kenneth författare och konsult.  

Förra årets konferens blev mycket omtyckt med över 70 deltagare från små och stora kommuner runt om i Sverige.

Öppet för anmälan!

Anmäl dig och dina kollegor i formuläret nedan.


Program:

09:15 10:00 Incheckning och fika

10:00 10:20 Introduktion och presentation deltagare och av dagen- Vilka insikter har vi fått från nulägesanalysen 2023?

10:2011:20 Temablock 1Samarbete för en bättre medborgarservice

Hur skapar och utvecklar vi det goda samarbetet mellan kontaktcenter och uppdragsgivare och hur får vi hela organisationen att dra åt samma håll?

Ann Ekvall enhetschef på Malmö stads Kontaktcenter samt Annelie Ljungwald enhetschef och Malin Isegård på Kommuncenter Oxelösunds kommun delar med sig av sina erfarenheter och hur de arbetar för att utveckla och behålla ett gott samarbete med sina förvaltningar och förbättra sin service till sina medborgare.

11:2011:45 En omvärldsspaning - Borgerservice i Köpenhamn

Eric P Stark, verksamhetsutvecklare i Mölndals stad, kommer dela med sig av sitt besök hos Borgerservice i Köpenhamn i september i år. Vad kan vi lära av Danmarks resa kring automatisering och digitala e-tjänster? Går det att sia något om Sveriges vägval framåt kring servicen till medborgarna.

11:45 12:45 Lunch

12:45 13:45 Temablock 2Fler uppdrag, eller nya uppdrag, för kontaktcenter

När vi uppnått en förståelse för hur kommunen bäst nyttjar kontaktcenter, vad krävs för att lyckas överföra uppdrag från uppdragsgivare till kontaktcenter på bästa sätt?

Erik Ferenius, enhetschef på Kontaktcenter i Sollentuna kommun och Annika Nyström, enhetschef Kontaktcenter Skövde kommun berättar om hur de arbetar för att lyckas med att överföra uppdrag från uppdragsgivare till kontaktcenter på bästa sätt. Vi får även ta del av hur de har utvecklat befintliga uppdrag samt nya uppdrag från andra uppdragsgivare än förvaltningarna.

13:45 14:15 Paus med nätverkande och kaffe

14:15 15:45 Temablock 3Kontaktcenters roll i morgondagens medborgarservice

Hur påverkas kontaktcenters uppdrag och kommer kommunens service till medborgarna i stort, att påverkas av den allt snabbare digitaliseringen?

Jonas Ekström, Kundtjänstchef i Gävle kommun och Eric P Stark, verksamhetutvecklare i Mölndals stad, resonerar om hur kommunens service till medborgarna kan komma att påverkas av den allt snabbare digitaliseringen. Vi resonerar tillsammans med deltagarna på eventet hur utvecklingen kan komma att påverka kontaktcenter och vad kontaktcenters uppdrag kan komma att se ut på ett par års sikt och hur de förbereder sig för den utvecklingen?

15:45 16:15 Summering och avslutning

Vi summerar dagens teman och Patric Klaremo och Peter Wallenting på Millwater, beskriver hur de ser på utvecklingen av kommunal medborgarservice utifrån åren som konsulter i över 25 kommuner.

Kenneth Handberg, tidigare kommunstyrelsens ordförande i Örebro kommun, ger sitt perspektiv av hur politiken och kommunledning kan och bör se på utvecklingen medborgarservice och kontaktcenters roll och uppdrag nu och framåt.


Tid och plats:

Den 15 november 2023 klockan 09:30-16:15 Kulturhuset Stadsteatern, vid Sergels torg.
Lägg till i kalender: Google Kalender | ICS

Pris:

2 900 kr per person. Lunch och fika ingår.

Anmäl dig här:

Öppet för anmälningar.


Föregående
Föregående
8 november

Telecom idag | Connect23 | Contact Center

Nästa
Nästa
31 januari

Webbinarium: Vilka är vinsterna med ett kommunalt kontaktcenter?